Egészségügyi szív táplálkozási termék

ONE HEALTH (egy egészség): a talajétól az emberek egészségig egyetlen lépésben

Ettől az ÍZÜLETEK 100 éves korig NEM SÉRÜLnek, de ez kell neked...

Szezám termékek A szezámmag 15 egészségügyi és táplálkozási előnye Az alábbiakban az interneten közzétett tudományos kísérletekkel és vizsgálati eredményekkel alátámasztott megállapítások találhatók, azonban ezek nem a termékeink vizsgálatából levont következtetések.

A szezámmag a sesamum indicum növény apró, olajban gazdag, hüvelyben termő magja. Hántolatlan és hántolt formában is hozzá lehet jutni. A héja aranybarna árnyalatot kölcsönöz a magoknak.

Adatvédelmi Irányelvek 20 étel, amely csökkentheti a szívbetegség kockázatát A szívbetegségek megelőzésének legegyszerűbb módja az étrend megváltoztatása. Itt vannak azok az ételek, amelyek segítenek csökkenteni a szívbetegség kockázatát. Miután minden államban megvizsgálták a férfiakat és a nőket, és megbecsülték a szívkorukat olyan kockázati tényezők alapján, mint a magas vérnyomás, az elhízás, a dohányzás és a cukorbetegség, megállapították, hogy az Egyesült Államok alig ketyegő időzített bombák országa. De vannak egyszerű módszerek arra, hogy elválasszák magukat a csomagtól, és visszafordítsák az órát a szívükön. És ez olyan étrend hozzáadásával, amely csökkentheti a szívbetegség kockázatát.

A hántolt magoknak csaknem fehér a színe, de pörköléskor megbarnul. A szezámmagnak számos potenciális egészségügyi előnye van, évezredek óta használják a népi gyógyászatban. Védhet a szívbetegségektől, a cukorbetegségtől és az ízületi gyulladástól.

Előfordulhat azonban, hogy jelentős mennyiséget kell elfogyasztani ahhoz, hogy az egészségügyi előnyei érezhetőek legyenek.

Érdekes Cikkek

Lássuk a szezámmag 15 egészségügyi előnyét. A szezámmag rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a rostbevitel megfelelő szintjéhez. A rost közismerten támogatja az emésztőrendszer egészségét, emellett egyre több bizonyíték arra utal, hogy a rost szerepet játszhat a szívbetegségek, bizonyos rákos megbetegedések, az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatának csökkentésében.

Csökkentheti a koleszterin- és trigliceridszintet Egyes tanulmányok azt sugallják, hogy a szezámmag rendszeres fogyasztása csökkentheti a magas koleszterin- és trigliceridszintet, amelyek a szívbetegségek kockázati tényezői.

A kutatások azt mutatják, hogy — a telített zsírokhoz viszonyítva — a többszörösen- és az egyszeresen telítetlen zsírok fogyasztása csökkentheti a koleszterinszintet és a szívbetegségek kockázatát.

Fehérje : 8 g Szénhidrát Körülbelül 1,5 evőkanál táplálkozási élesztő 5 gramm szénhidrátot tartalmaz, amely 3 gramm rostot tartalmaz. Az élesztő különösen előnyös formája az oldható rostnak, az úgynevezett béta-glükán, amely egyedülálló egészségügyi előnyökkel jár. Zsírok A táplálkozási élesztő legtöbb márkája természetesen zsírmentes. Vitaminok és ásványi anyagok A táplálkozási élesztőtermékek többsége B-vitaminokkal van kiegészítve.

Továbbá a szezámmag kétféle növényi vegyületet tartalmaz — lignánokat és fitoszterolokat —, amelyek szintén koleszterinszint-csökkentő hatásúak lehetnek. Tápláló növényi fehérjeforrás 3 evőkanál 30 gramm szezámmag adagonként 5 gramm fehérjét tartalmaz. A fehérjetartalom maximalizálása érdekében válassza a hántolt, pörkölt szezámmagot.

egészségügyi szív táplálkozási termék

A hámozás és a pörkölés folyamata csökkenti az oxalátok és fitátok mennyiségét - ezek a vegyületek gátolják az emésztést és a fehérje felszívódását. A fehérje elengedhetetlen az egészségéhez, mivel sok dolog működésében segít az izmoktól a hormonokig.

egészségügyi szív táplálkozási termék

Azonban a szezámmagban kevés a lizin, amely egy esszenciális aminosav és elsősorban az állati eredetű termékekben található. A vegánok és a vegetáriánusok azonban kompenzálhatják a magas lizintartalmú növényi fehérjék - különösen a hüvelyesek, például a vese bab és a csicseriborsó - fogyasztásával.

Viszont a szezámmagban sok a metionin és a cisztein, két aminosav, amelyet más hüvelyesek nem biztosítanak megfelelő mennyiségben.

  • Magas vérnyomású étrend-kiegészítők amelyek segítenek
  • Szívbetegség egészségügyi szűrése
  • Mindennapi hatások, amik károsítják a szívet - Előzze meg a bajt!
  • Az életmód orvoslás az egészségügy régóta várt forradalma?
  • Bianshi a magas vérnyomásból
  • D-vitamin 7 kiegészítő a szív egészségére Mivel a táplálék-kiegészítőket az Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság FDA nem szabályozza, a Sirchio-Lotus javasolja, hogy beszéljen orvosával, mielőtt bármilyen új kiegészítőt elkezdene szedni.

A szezámmag — különösen a hántolt — jó fehérjeforrás, amely a test fontos építőköve 4. Segíthet a vérnyomás csökkentésében A magas vérnyomás a szívbetegségek és a stroke egyik fő kockázati tényezője.

A szezámmagnak magas a magnéziumtartalma, ami segíthet csökkenteni a vérnyomást.

egészségügyi szív táplálkozási termék

Ezenkívül a lignánok, az E-vitamin és a szezámmagban található egyéb antioxidánsok segíthetnek megakadályozni az artériákban a lerakódásokat és ezáltal fenntartani az egészséges vérnyomást.

Egy tanulmány szerint a magas vérnyomásban szenvedők naponta 2,5 gramm porított, fekete szezámmagot — egy kevésbé elterjedt fajtát — fogyasztottak kapszula formájában. A szezámmagban sok a magnézium, ami segíthet a vérnyomás csökkentésében, ezenkívül antioxidánsaik segíthetnek megakadályozni az erekben a plakk felhalmozódását 5. Támogathatja az egészséges csontokat A szezámmag — hántolatlanul és hántoltan is — számos tápanyagban gazdag, amelyek javítják a csontok egészségét, bár a kalcium főleg a héjban található.

A szezámmagban kalcium, magnézium, mangán és cink is található. A szezámmag oxalátokat és fitátokat tartalmaz, antinutrienseket, amelyek csökkentik az ásványi anyagok felszívódását. E vegyületek hatásának csökkentése érdekében próbálja meg áztatni, pörkölni vagy csíráztatni a magokat.

Main navigation

A hántolatlan szezámmag különösen gazdag a csontok egészsége szempontjából létfontosságú tápanyagokban, beleértve a kalciumot is, a szezámmag áztatása, pörkölése vagy csírázása javíthatja ezen ásványi anyagok felszívódását 6. Csökkentheti a gyulladást A szezámmag küzdhet a gyulladás ellen. A hosszú távú, alacsony szintű gyulladás számos krónikus betegségben szerepet játszhat, beleértve az elhízást és a rákot, valamint a szív- és vesebetegségeket.

Mivel azonban ez a vizsgálat magok keverékét tesztelte, önmagában a szezámmag gyulladáscsökkentő hatása bizonytalan. Mégis, a szezámmagolajjal folytatott állatkísérletek egészségügyi szív táplálkozási termék hatásokra utalnak.

  • Egészségügyi gyógyszerek magas vérnyomás ellen
  • Víz magas vérnyomás kezelésére
  • Az életmód orvoslás az egészségügy régóta várt forradalma? | Marie Claire
  • Mindennapi hatások, amik károsítják a szívet - Előzze meg a bajt!
  • A magas vérnyomás gyógyító általi kezelése
  • Tönkreteszik a szívet az ultrafeldolgozott élelmiszerek Origo

Ennek oka lehet a szezamin, a szezámmagban és olajában található vegyület. Az előzetes kutatások szerint a szezámmag és olaja gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal bírhat 7. Jó B-vitamin-forrás A szezámmag kiváló forrása bizonyos B-vitaminoknak, amelyek a héjban és a magban egyaránt megtalálhatók. A héj eltávolítása csökkentheti a B-vitamin tartalmat.

A szezámmagban tiamin B1niacin B3 és B6-vitamin található.

egészségügyi szív táplálkozási termék

A B-vitaminok nélkülözhetetlenek számos testi folyamathoz, ideértve a sejtek megfelelő működését és anyagcseréjét is. A szezámmag jó tiamin- niacin- és B6-vitamin-forrás, amelyek szükségesek a megfelelő sejtműködéshez és anyagcseréhez 8. Segítheti a vérsejtképződést A vörösvértestek előállításához a testnek többféle tápanyagra van szüksége, köztük a szezámmagban találhatóakra is.

A szezámmagban található vas, a hemoglobin alapvető eleme, amely oxigént szállít a vörösvérsejtekbe; réz és B6-vitamin, amelyek segítenek a hemoglobin előállításában. Az áztatott, pörkölt vagy csírázott szezámmag növelheti ezen ásványi anyagok felszívódását. A szezámmag vasat, rezet és B6-vitamint biztosít, amelyek a vérsejtek kialakulásához és működéséhez szükségesek 9. Segítheti a vércukorszint-kontrollt A szezámmag alacsony szénhidráttartalmú, míg magas a fehérje- és az egészséges zsírtartalma, amelyek mind támogathatják a vércukorszint szabályozását.

Ezenkívül ezek a magok tartalmaznak pinoresinolt, egy olyan vegyületet, amely segíthet a vércukorszint szabályozásában azáltal, hogy gátolja az emésztőrendszer maltáz enzimjének működését.

A maltáz lebontja a maltóz cukrot, amely édesítőszerként használatos egyes élelmiszeripari termékekben.

Egészséges táplálék az egészséges szívért

Ha a pinoresinol gátolja a maltóz emésztését, ez alacsonyabb vércukorszintet eredményezhet. Azonban több humán vizsgálatra van szükség.

Gmail A Kék-Fehér-Szív, az INRAE és a Valorex tudományos támogatásával szorosan nyomon követi a növényeink és az azokat tápláló talajbaktériumok, valamint a növények és a szervezetünk közötti kapcsolatot, és azt, hogy hogyan tudnak egymással kölcsönhatásba lépni az ilyen élő szervezetek egy egészséges és fenntartható mezőgazdasági modell létrehozása érdekében. Ez annak a megfigyelésnek az eredménye, amelyet tavaly június án mutattak be az One Health virtuális Kongresszus első ülésén. Amint Philippe Mauguin az INRAE vezérigazgatója kiemelte előadása bevezetésében, a megismert ökológiai és egészségügyi összefüggések arra késztetnek, hogy tudományos céljainkat multidiszciplináris logika szerint vizsgáljuk felül. A szakértőknek együtt kell működniük, de lehetőséget kell biztosítani arra is, hogy a globális gondolkodás, a tudományos tevékenység és a helyi intézkedések közötti, értékláncot kialakulhasson.

A szezámmag segíthet a vércukorszint szabályozásában, mivel kevés szénhidrátot, jóminőségű fehérjét és egészséges zsírt tartalmaz, ráadásul olyan növényi vegyületeket is, amelyek szintén segíthetnek ebben a tekintetben Antioxidánsokban gazdag Állat- és humánkutatások szerint a szezámmag fogyasztása növelheti a vér antioxidáns aktivitását.

A szezámmagban lévő lignánok antioxidánsként működnek, amelyek segítenek leküzdeni az oxidatív stresszt, azt a kémiai reakciót, ami károsíthatja a sejteket és növelheti számos krónikus betegség kockázatát. Ezenkívül a szezámmag tartalmazza az E-vitamin egyik formáját, az úgynevezett gamma-tokoferolt, egy antioxidánst, amely különösen hatékonyan védhet a szívbetegségek ellen.

A szezámmagban található növényi vegyületek és az E-vitamin antioxidánsként funkcionál, amelyek leküzdik a szervezet oxidatív stresszét Támogathatja az immunrendszert A szezámmagban megtalálható számos, az immunrendszer szempontjából létfontosságú tápanyag, köztük a cink, a szelén, a réz, a vas, a B6- és az E-vitamin.

Például a testnek cinkre van szüksége bizonyos fehérvérsejtek kifejlesztéséhez és aktiválásához, amelyek felismerik és megtámadják a behatoló mikrobákat.

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Ne feledje, hogy még az enyhe vagy mérsékelt cinkhiány is károsíthatja az immunrendszer aktivitását. A szezámmag számos olyan tápanyag kiváló forrása, amelyek fontosak az immunrendszer működéséhez, beleértve a cinket, a szelént, a rezet, a vasat, a B6- és az E-vitamint Nyugtathatja az ízületi gyulladásos térdfájdalmat Az osteoarthritis az ízületi fájdalom leggyakoribb fajtája és gyakran van hatása a térdekre. Számos tényező játszhat szerepet az ízületi gyulladásban, beleértve például az ízületeket párnázó porc oxidatív károsodását.

A sesamin a szezámmag vegyülete, gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatású, amely megvédheti a porcot. Egy két hónapos vizsgálatban a térdízületi gyulladásban egészségügyi szív táplálkozási termék napi 5 evőkanál 40 gramm szezámmag port fogyasztottak a gyógyszeres kezelés mellett.

Ezenkívül a szezámmag-csoport intenzívebb javulást mutatott egy egyszerű mobilitási tesztben és komolyabb csökkenést tapasztalt egyes gyulladásos markerekben a kontroll csoporthoz képest. A sesamin, a szezámmagban található vegyület segíthet csökkenteni az ízületi fájdalmat és támogatni a mobilitást a térdízületi gyulladásában szenvedőknél A pajzsmirigy a test bármely szervénél több szelént tartalmaz.

7 olyan kiegészítő, amely jót tesz a szív egészségének - és 3 dolog, amelyet kerülni kell

Ez az ásványi anyag létfontosságú szerepet egészségügyi szív táplálkozási termék a pajzsmirigyhormonok előállításában. Ezenkívül a szezámmag jó vas- réz- cink- és B6-vitamin-forrás, amelyek szintén támogatják a pajzsmirigyhormonok termelését egészségügyi szív táplálkozási termék támogatják a pajzsmirigy egészségét.

A szezámmag jó tápanyagforrás — például szelén, vas, réz, cink és B6-vitamin —, amelyek támogatják a pajzsmirigy egészségét Támogathatja hormonegyensúlyt a menopauza idején A szezámmag fitoösztrogén nevű növényi vegyületeket tartalmaz, amelyek hasonlóak az ösztrogén hormonhoz. Ezért a szezámmag hasznos lehet a nők számára, amikor a menopauza idején csökken az ösztrogénszint.

Problémák a talajban

Például a fitoösztrogének ellensúlyozhatják megbirkózni a magas vérnyomással hőhullámokat és az alacsony ösztrogénszint egyéb tüneteit. Sőt, ezek a vegyületek csökkenthetik bizonyos betegségek — például az emlőrák — kialakulásának kockázatát a menopauza idején. Azonban további kutatásokra van még szükség. A fitoösztrogének a szezámmagokban található vegyületek, amelyek a menopauza alatt álló nők javát szolgálhatják Könnyen beilleszthető a diétába A szezámmag ízének és tápanyag-hozzáférhetőségének javítása érdekében pörkölje őket fokon néhány percig, időnként kevergetve, amíg világos, aranybarna nem lesz.

Az életmód orvoslás az egészségügy régóta várt forradalma?

A szezámmag kiválóan illik sokféle ételhez: sült krumpli, párolt brokkoli, gabonafélék, granola, pékáruk, muffin, joghurt, turmixok, saláták, salátaöntetek, hummus, köretek. Ezenkívül használhat szezámmag vajat — más néven tahinit — a mogyoróvaj vagy a hummus helyett. A szezám allergia azonban egyre elterjedtebb, ezért nem árt az óvatosság. A szezámmag sokféle étellel kombinálható, beleértve a salátákat, a granolát, a pékárukat és a sült krumplit Zárszó A szezámmag az egészséges zsírok, fehérjék, B-vitaminok, ásványi anyagok, rostok, antioxidánsok és más hasznos növényi vegyületek kitűnő forrása.

A szezámmag rendszeres fogyasztása — nem csak néhány szem a pékáru tetején — elősegítheti a vércukorszint szabályozását, leküzdheti az ízületi gyulladás fájdalmait és csökkentheti a koleszterinszintet. A tápanyagbevitel optimalizálása érdekében fogyassza, pörkölt vagy csírázott formában is. Szezámot akarok!

Érdekeshozzászólások