A halak jót tesznek a szívnek

Megfelelő táplálkozással fékezhető a hajhullás

Élete során mindenkivel előfordul, hogy a szíve alkalmanként túl lassan, túl gyorsan vagy szabálytalanul ver, ami egyes esetekben normális lehet. A szívritmuszavar kezelésére akkor van szükség, ha panaszokat okoz.

a halak jót tesznek a szívnek

Leggyakoribb típusa a pitvarfibrilláció, amely során a szív pitvarai szabálytalanul húzódnak össze és nincsenek szinkronban a szív kamráival. Ez figyelemfelkeltő probléma, és megfelelő kezelés hiányában vérrögképződéshez vezethet, amely az olyan szövődmények mellett, mint a szívelégtelenség vagy a szélütés körülbelül ötszörösére növeli az ischaemiás stroke kockázatát.

Az édesvízi halak is táplálóak! Tudja, melyiket érdemes bevinni az étrendbe

A pitvarfibrilláció kezelésére és szövődményeinek megelőzésére számos megoldás létezik. A szív normális ütemét helyreállító terápiás készítmények és műtéti beavatkozások, illetve a vérrögképződés kockázatának csökkentésére alkalmazott véralvadásgátló gyógyszerek mellett egyre több az étrend és a pitvarfibrilláció összefüggéseivel foglalkozó tanulmány, ami alátámasztja, hogy az okos élelmiszerválasztás hozzájárulhat a szívritmuszavar kialakulás esélyének csökkentéséhez, betegség esetén pedig a megfelelő étrend segíthet a tünetek enyhítésében.

a halak jót tesznek a szívnek

Ehhez az első lépés a kalóriabevitel szabályozása, amely alapvető fontosságú az egészséges testsúly fenntartása érdekében. Ezt követi a szívbarát táplálkozás kialakítása, amely segíthet elkerülni a szívbetegségeket, a szívrohamot és a stroke-ot, valamint a pitvarfibrilláció egyéb kockázati tényezőit, például a magas koleszterinszintet és a magas vérnyomást.

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

Íme a10 legfontosabb táplálkozási tipp, amely hasznos lehet az elinduláshoz: Szorítsuk vissza a sófogyasztást! Az ajánlott sófogyasztás naponta maximum milligramm, ami 1 teáskanálnak felel meg. Korlátozzuk a hús és tejtermékek fogyasztását! Az állati eredetű élelmiszerekben, például vajban, sajtban, tejben, fagylaltban és zsíros húsokban található telített zsírsavak nem tesznek jót a szív egészségének.

Szorítsuk vissza ezek fogyasztást a teljes napi kalóriabevitel 10 százalékára úgy, hogy egészségesebb, alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes tejtermékeket és sovány húsokat választunk. Kerüljük a feldolgozott és a zsírban valamint olajban sült ételeket is.

Miért kell folyami halakat fogyasztani?

Együnk több halat! Hetente legalább kétszer kerüljön a tányérunkra hal, elkészítésekor pedig részesítsük előnyben a grillezést, a roston sütést, a sütőben sütést és a párolást.

Együnk rengeteg gyümölcsöt és zöldséget! A gyümölcsök és a zöldségek biztosítják a legtöbb tápanyagot, rostot, ásványi anyagokat és vitaminokat a legkevesebb kalória mellett, ezáltal hozzájárulva az egészséges testsúly fenntartásához. Törekedjünk arra, hogy naponta minél több adag gyümölcsöt és zöldséget fogyasszunk.

Május A legfris A szakemberek korábban úgy gondolták, hogy a hal szívre gyakorolt jótékony hatása a húsában található omega-3 zsírsavaknak köszönhető, ezért felkutatták azokat a halfajtákat, amelyekben a legnagyobb mennyiségben található meg ez az összetevő. Későbbi kutatások azonban nem támasztották alá ezt a nézetet: kiderült, hogy a halfogyasztás valóban szívbarát, ehhez azonban nem sok köze van az omega-3 zsírsavaknak - írja a Circulation: Heart Failure. A másik vitás kérdés a halak körül az volt, hogy pontosan mely halételek tesznek jót az egészségnek, és melyek azok, amelyek nem használnak, inkább ártanak. A korábbi szempontok szerint a párolt hal volt a legegészségesebb fogás, a sült hal minden létező formájától azonban óva intették a nőket.

Válasszunk teljes őrlésű gabonát! A teljes kiőrlésű gabonákat nem dolgozzák fel teljesen, így a külső héjukban megmarad a rost és a tápanyag. A feldolgozott gabonák, amelyeket a fehér kenyérben és hagyományos tésztákban használnak, nem csillapítják hatékonyan az éhséget és rövidebb ideig emelik meg a vércukorszintet.

A sült és a főtt hal is védi a nők szívét

Ezért érdemes a teljes kiőrlésű szénhidrátokat részesíteni előnyben fogyasztás során. Kerüljük a cukorral és zsírral teli élelmiszereket!

Megfelelő táplálkozással fékezhető a hajhullás [origo] Hiába a sok drága sampon, balzsam és hajpakolás, ha valaki egészségtelenül táplálkozik. A szép haj felé vezető úton az első lépés az étkezési szokások megfontolása.

Ilyenek például a feldolgozott pékáruk, édességek és cukros üdítők. Figyeljünk oda, mennyit eszünk!

Korai szemvizsgálat Elég az édes üdítőkből!

Az egészséges testsúly elérésének és megtartásának egyik legjobb módja az adagok méretének szabályozása. Az éttermi adagok csalókák lehetnek, vessük be az otthoni konyhamérleget, hogy megtudjuk mekkora is valójában 15 dkg csirkemell.

  • Érdekes Bármennyire is kontinentális dimenziójú országban élünk, meglehetősen gyakori, hogy a régiónkban leginkább elismert ételeket részesítjük előnyben.
  • Hogyan kell kezelni a magas vérnyomást diabetes mellitusban
  • One moment, please

Alkalmazzunk szívbarát főzési technikákat! Ne rontsuk el az egészséges ételeket azzal, hogy rosszul készítjük el őket.

A csirkét és a sovány marhahúst pároljuk, süssük roston vagy sütőben.

a halak jót tesznek a szívnek

A zöldségeket szintén pároljuk — ne ízesítsük vajjal, sóval vagy cukorral. Ha valamilyen zsiradék szükséges a készítés során, a vaj vagy a disznózsír helyett válasszunk olívaolajat vagy repceolajat. Óvakodjunk az alkoholtól!

10 „szívderítő” diétatipp

A túl sok alkohol kiválthatja olívaolaj a szív egészségéért pitvarfibrilláció tüneteinek fellángolását. A mértékletes fogyasztás általában nem növeli a pitvarfibrilláció kockázatát, de a nagy mennyiségű alkoholfogyasztás igen. Vigyázzunk a koffeinnel!

a halak jót tesznek a szívnek

A koffein közismert stimuláló szer, amely növeli a pulzusszámot, tehát fogyasszuk mértékkel, és a halak jót tesznek a szívnek tünetek jelentkeznek, csökkentsük a mennyiséget vagy teljesen hagyjuk el.

A fenti tippek mellett érdemes ötleteket kérnünk kezelőorvosunktól vagy vegyük igénybe dietetikus segítségét a megfelelő szívbarát étrend kialakításához!

Érdekeshozzászólások