Tény egészség szív

tény egészség szív

Hogyan őrizhetjük meg szív-érrendszerünk egészségét?

vérnyomáskiugrás tensiomin gyógyszerek magas vérnyomás és magas vérnyomás ellen

Közzétette: csokonaidaniel Szívünk szorgosan dolgozik egész életünk során azért, hogy mi a lehető legteljesebb életet élhessük, de cserébe el is várja tőlünk, hogy úgy vigyázzunk rá, mint szemünk fényére. Sajnos azonban úgy tűnik, eme nemes szerv mégsem kapja meg a neki kijáró tiszteletet.

nem múló magas vérnyomás a masszázs hasznos magas vérnyomás esetén

Magyarországon, és a világ sok más pontján vezető haláloknak számítanak a szív-érrendszeri betegségek. A krónikus tény egészség szív betegségek esetén több rizikótényező is ismert: az idősebb életkor; a férfi nem; a családi halmozódás mind olyan tényezők, amiken nem igazán tudunk változtatni.

reggeli kocogás magas vérnyomás esetén magas vérnyomás hatása a szívre

Azonban, szerencsénkre, a másik nagy rizikótényező csoport olyan, amelyen az egészséges életmódra való váltással sokat tudunk javítani. Nagy hangsúlyt kell emiatt fektetnünk a prevencióra és a társadalom egészségértésének fejlesztésére.

Mi a fene az az egészség?

Egészséges életmód kapcsán általában három dolgot emelünk ki: a stresszkezelést, a fizikai aktivitást, és az egészségtudatos táplálkozást, azonban nem elhanyagolható a káros szenvedélyektől mentes életmód, a kielégítő alvás és az egészséges szociális élet fenntartása sem.

Ma már sokféle stresszkezelő praktika ismert, mint például a Mindfulness-meditáció vagy a Jóga, amelyeket szakképzett pszichológus segítségével, vagy különböző tanfolyamokon lehet elsajátítani.

alacsony vérnyomás terhesség idején magas vérnyomás cukor

Térjünk át a mozgásra: mozgáson nem csak a szigorúan vett sportot értjük, ide tartozik minden olyan aktivitás, amely vázizmaink mozgatásával jár és többlet energiát igényel a szervezettől. A mozgás preventív szerepét már több krónikus betegséggel kapcsolatban kimutatták, így többek között a szív-érrendszert érintő betegségek esetében is.

a bal kar fájdalma magas vérnyomás esetén hipotenzió és magas vérnyomás ami rosszabb

Az Egészségügyi Világszervezet WHO életkor-kategóriákra osztotta fel a népességet, és ehhez mérten ajánl a különböző korcsoportoknak megfelelő intenzitású és időigényű mozgást lásd: forrás. Ahhoz, hogy optimalizáljuk egészségünket, érdemes koleszterinben és telített zsírokban szegény, azonban rostdús, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket, gabonákat és hüvelyeseket a lehető legnagyobb mennyiségben beillesztenünk étrendünkbe.

Gyakran nehezen hiszik el, hogy az egyszerű döntések, melyeket életmódunkkal kapcsolatban hozunk, ugyanolyan erőteljesek lehetnek, mint a gyógyszerek vagy egy műtét.

masszázs a magas vérnyomásért képeken csökkent látás hipertóniával

Pedig általában azok.

Érdekeshozzászólások